DAF introduceert Euro 6 XF ‘Low Deck-trekker’

DAF introduceert Euro 6 XF ‘Low Deck-trekker’

Speciaal voor het volumetransport introduceert DAF de nieuwe Euro 6 XF nu ook als Low Deck-trekker. De nieuwe 4×2 trekker heeft een schotelhoogte van slechts 960 millimeter voor trailers met een inwendige laadhoogte van bijna drie meter. Hierdoor zijn binnen de wettelijke grenzen laadvolumes tot 100 m3 mogelijk.

De nieuwe Euro 6 XF Low Deck heeft standaard luchtvering op de achteras en kent daarbij een speciale ‘manoeuvreerstand’. Met een druk op de knop komt het chassis aan de achterzijde tot zo’n 50 millimeter omhoog. Dit verkleint de kans dat trekker en oplegger elkaar raken tijdens bijvoorbeeld het op- en afrijden van veerboten en laadplatforms. De manoeuvreerstand kan bij snelheden tot 30 km/uur geactiveerd worden en schakelt daarboven automatisch uit. De luchtvering van de achteras kent speciale eigenschappen om de rijhoogte aan te passen op basis van asbelasting en rijsnelheid. Luchtvering op de vooras is tegen meerprijs leverbaar.

Voor maximale bodemvrijheid wordt de Low Deck standaard uitgerust met 580 mm hoge aluminium brandstoftanks met een capaciteit tot 1.090 liter. De nieuwe Euro 6 XF Low Deck is leverbaar met de 12,9 liter PACCAR MX-13-motor met motorvermogens van 300 kW/410 pk, 340 kW/460 pk en 375 kW/510 pk. In het najaar komt ook de nieuwe PACCAR MX-11-motor beschikbaar met een vermogen van 320 kW/440 pk. De nieuwe XF Low Deck trekkers zijn beschikbaar met een manuele of automatische versnellingsbak en kennen een wielbasis van 3,60 of 3,80 meter. Uiteraard is er ook keuze uit een Space Cab of extra ruime Super Space Cab.

22/04/2013
Recent news

More news >>