MAN presenteert nieuwe bouwvoertuigen op Bauma

MAN presenteert nieuwe bouwvoertuigen op Bauma

MAN zal zijn nieuwe generatie bouwvoertuigen voor het eerst presenteren op de Bauma (15 – 21 april 2013 in München). Naast de onvermijdelijke Euro 6-motoren komt er ook een vernieuwde cabine met stalen bumpers, een nieuwe crew cab en een nieuwe vierasser heavy duty voor de mijnbouw.

De nieuwe Euro 6-motoren van MAN combineren common rail-technologie met EGR en SCR. Ze doen ook beroep op een CRT partikelfilter en een tweefasige turbo-intercooler. Voor de bouwtoepassingen leveren de Euro 6-motoren tussen 320 en 480 pk. De basismotorisatie levert een maximumkoppel van 1600 Nm bij 930 t/m. Deze waarden lopen vervolgens op naar 1800 Nm, 1900 Nm, 2100 Nm en 2300 Nm voor de respectievelijke motorisaties met 360, 400, 440 en 480 pk. De Euro 6-vrachtwagens zouden zo’n 200 kilogram zwaarder zijn dan hun voorgangers. Volgens MAN blijft het verbruik echter ongewijzigd. Later volgt nog een 15,2 liter zescilinder met meer dan 500 pk, die gebouwd zou worden met het Amerikaanse Cummins.

De TGS en TGX voor bouwtoepassingen krijgen een nieuwe frontpartij met stalen bumpers. De TGL en TGM krijgen bovendien ook het nieuwe interieur mee dat we al zagen op de ‘gewone’ versies. De crew cab werd hertekend voor de TGL- en TGM-gamma’s, en kan zeven personen plus hun materiaal vervoeren. Tot slot zal er op de Bauma ook een MAN TGS vierasser van 50 ton te zien zijn voor gebruik in de mijnbouw.

11/02/2013
Recent news

More news >>