Renault Trucks: in afwachting van het nieuwe gamma…

Renault Trucks: in afwachting van het nieuwe gamma…

Op 11 juni 2013 presenteert Renault Trucks een volledig nieuw productgamma. De Franse fabrikant heeft alles in het werk gesteld om de voertuigen een aantrekkelijk en aerodynamisch design en zo zuinig mogelijke Euro 6-motoren mee te geven.

Voor het ontwerp van de nieuwe vrachtwagens heeft Renault Trucks de strengste kwaliteitstests uit haar geschiedenis uitgevoerd: sinds 2008 hebben driehonderd voertuigen tien miljoen kilometer afgelegd en werden vijf miljoen uren op testbanken doorgebracht, bij temperaturen van -40°C tot +60°C. Renault Trucks heeft bij het ontwerp eveneens gebruik gemaakt van computersimulaties. Dankzij deze simulaties konden er berekeningen worden gemaakt met betrekking tot alle onderdelen van de truck, in functie van het gebruik van het voertuig in reële bedrijfsomstandigheden of in extreme situaties.

Renault Trucks heeft ervoor gekozen om nauw samen te werken met klanten. Vijftig internationale klanten hebben de voertuigen uitvoerig getest, zodat Renault Trucks zijn keuzes kon verfijnen, vanaf de eerste specificaties tot het testen van de voertuigen in reële bedrijfsomstandigheden. De testklanten hebben in totaal twee miljoen testkilometers afgelegd. Er werd daarnaast ook fors geïnvesteerd in productiemiddelen voor het nieuwe Renault Trucks-gamma. In Lyon werd er een nieuwe perslijn geïnstalleerd voor de productie van de onderdelen van de nieuwe cabines. Blainville-sur-Orne heeft een nieuwe carrosserielijn en een nieuwe cabinebekledingslijn gekregen. En in Bourg-en-Bresse is sinds drie jaar een ontwikkelingslijn in werking gesteld die gebruikt wordt voor de nieuwe voertuigen. De studiebureaus, de fabrieken, de product- en process engineering, en de after sales afdelingen werden vanaf het ontwerp van de voertuigen bij het proces betrokken.

De Volvo Group, waar Renault Trucks deel van uitmaakt, heeft fors geïnvesteerd in het nieuwe gamma en in de productiemiddelen. De nieuwe organisatie zal de geografische dekking van Renault Trucks vergroten door op bepaalde markten het aantal verkoop- en servicepunten met 30% tot 40% te doen stijgen.

17/05/2013
Recent news

More news >>